senWedług ostatnich statystyk, 30% dorosłych osób, nie przeznacza wystarczającego czasu na regularny sen. Prawidłowy sen jest niezbędny do zachowania zdrowego ciała i umysłu. Pełni ważną rolę w utrzymaniu stabilnej wagi, poprawie zdrowia psychicznego i odporności. Sen ulepsza ogólny wygląd skóry i pomaga nadać jej zdrowy, żywy blask. Pozytywne efekty snu są nie tylko powierzchowne: zdrowa skóra działa, jak zewnętrzny barometr ogólnej kondycji organizmu.

Jedną z głównych funkcji snu jest umożliwienie mózgowi odpoczynku. Podobnie jak komputer w trybie gotowości, mózg 'stygnie' jak śpimy. Podczas nocnych godzin, organizm zmienia ostrość od podstawowych funkcji, takich jak ruch i trawienia, do naprawy. Sen wpływa regenerująco na wszystkie narządy, w tym na skórę i jej jakość, jeśli nie zakłócamy snu, procesy naprawcze pracują najefektywniej. 

W czasie snu wspierane są najważniejsze wewnętrzne procesy, które wpływają na rewitalizację i naprawę skóry. Następuje poprawa ukrwienia tkanki mięśniowej, zwiększa się przepływ krwi w skórze, co ułatwia transport składników odżywczych do odpowiednich jej warstw, wspierając regenerację komórek skóry. Dawka prawidłowego snu przynosi zwężenie naczyń krwionośnych, co skutkuje uzyskaniem odpowiedniej tonacji skóry. Jednak gdy nie dbamy o zdrowy sen, wtedy naczynia krwionośne rozszerzają się, powodując zaczerwienienie, uderzenia gorąca i uporczywe cienie.

Sen jest również podstawowym modulatorem ludzkiego hormonu wzrostu, który wspiera syntezę kolagenu i przyczynia się do jędrnej i zdrowej skóry. Ponadto, wystarczająca ilość snu pomaga zrównoważyć poziom estrogenu, co wspiera zatrzymywanie wilgoci w skórze. 

Podczas gdy odpowiedni sen odgrywa podstawową rolę w naprawie skóry i odnowie kolagenu, to brak snu może siać spustoszenie w zachowaniu właściwego poziomu wszystkich hormonów w organizmie. Poziom hormonu stresu - kortyzol, zwiększa się podczas braku snu. Niesie to negatywny wpływ na układ odpornościowy, zwiększa się nadwrażliwość na toksyny i alergie. Może sprawić, że skóra jest bardziej podatna na wysypki, wyprysk, łuszczycę, trądzik i choroby autoimmunologiczne. Brak snu zwiększa produkcję sebum, czyli może przyczyniać się do pojawiania się wyprysków, ponadto, przyśpiesza objawy starzenia się skóry. 

W ostatnich latach, przeprowadzone zostały badania, z których wynika, że nie tylko dostateczna ilość snu, ale również jego jakość wpływa na odpowiednie funkcje skóry.  Amerykańscy naukowcy odkryli, że osoby, których sen jest niskiej jakości, są bardziej podatne na oznaki starzenia się skóry: zmarszczki, nierówną pigmentację i zmniejszenie elastyczności. 

kąpielKładąc się więc do łóżka, każdego wieczoru, należy pamiętać o kilku zasadach, aby sprawić by sen był wartościowy. Staraj się chwilę przed zaśnięciem unikać korzystania z urządzeń elektronicznych, które stymulują korę mózgu odpowiedzialną za prawidłowy wzrok i zapobiegają relaksowi. Gorąca kąpiel lub prysznic przed snem pomoże zrelaksować ciało, stymulując produkcję hormonu wzrostu. Ważne jest również, aby miejsce do spania wybrać rozsądnie: ciemny pokój zachęca do uwalniania melatoniny, silnego przeciwutleniacza, który nie tylko walczy ze starzeniem się organizmu, ale także wspiera spokojny sen. 

Podsumowując, aby osiągnąć zdrową, piękną skórę, ważne jest prowadzenie optymalnego stylu życia, odpowiednia pielęgnacja skóry oraz prawidłowy nawyk snu. 

Cel: sypiać od 6-8 godzin co noc, aby uskutecznić procesy hormonalne swojego organizmu. A gdy praca hormonów będzie zrównoważona, wtedy skóra odzwierciedli tę równowagę,  poprzez młodzieńczy i zdrowy wygląd.


Kontakt | Jak dodać gabinet? | Artykuły sponsorowane | Reklama

Copyright © 2014-2017 Estetycznie.pl